Sirotčinec slečny Peregrinové: Knihovna duší

Zbožňuji ty fotky! Mám ráda ten příběh! A teď už se jen a jen mohu těšit na třetí díl, který je už na cestě do mé knihovny duší. (Samozřejmě, že má knihovna má duši – nebo spíše duše. Jako vodník chytá dušičky do hrnečku, já chytám knížky do knihovny. A každý příběh má svou duši.)

Na Vánoce jsem byla obdarována druhým dílem a řekla jsem si, že budu ve čtení Sirotčince pokračovat, až budu mít lapený třetí díl. Strašně nerada pak dlouho čekám, než vydají další pokračování něčeho, co mám rozečtené. Třeba než jsem se dočkala posledního dílu Eragona, tak jsem už nevěděla, o čem příběh pořádně byl a musela jsem začít od začátku. To prostě nemám ráda. A teď jsem se dočkala. Než mi další knižní dušička skončí v knihovně, tak si přečtu druhý díl a s nadšením hned sáhnu po pokračování, které mi Martinus posílá a kterému já už nyní vřele děkuji:-)

Pamatuji si, jak nám do práce přišel tenkrát první díl. Vůbec jsme se nemohli shodnout, do jakého regálu knihu zařadit. Dětská, horory, fantasy, pro mládež, světová literatura (tam většinou skončí nezařaditelné knihy:-)) a nebo pohádky. Do dneška si nejsem úplně jistá, kam knihu zaškatulkovat. Rozhodně ale vím, že to je má nejoblíbenější série. (A to jsem opravdu zatím četla jen ten první díl.) Mám prostě ráda „jiné“ knihy.

A na co se můžete ve třetím díle těšit?:-)

Podivuhodné dobrodružství podivných dětí pokračuje třetím dílem tam, kde druhý díl skončil: v londýnské podzemce, do které se infiltrovaly stvůry a ve které je netvor, k němuž Jacob našel klíč v podobě „netvorštiny“. Vlak, do něhož stvůry násilím nahnaly podivné děti i některé ymbryny, dávno zmizel v tunelu. Zůstala však pachová stopa a k Emmě a Jacobovi přibyl podivný pes Addison, který sice nosí brýle, ale čich mu slouží dobře.

Tak začíná poslední (zatím? doopravdy?) velká mise našich podivných a podivuhodných přátel. Na nebezpečné výpravě za osvobozením svých druhů potkávají Jacob a Emma další podivné, laskavé i kruté, poznávají zradu, nebezpečí závislosti, závist i chorobnou touhu po moci. Na konci musí Jacob volit, který z obou světů mu bude domovem. Anebo ho čeká překvapivé řešení? Odpověď naleznete v knize, v níž text opět skvěle doplňují dobové fotografie, některé více než zvláštní – zkrátka podivné.

A hlavně..hlavně Burton vyslyšel mé tehdejší prosby a natočil první díl. Já si dělala tenkrát srandu, že pokud se to bude někdy točit, nikdo jiný to ani zfilmovat nemůže. A pěkně mi to vyšlo.

A jak to máte se Sirotčincem vy? Už jste četli nebo se na něj chystáte? Pokud jste o něm ještě ani neslyšeli, tak je na čase to rychle napravit! Přeji příjemnou zábavu:-)