Nežná fatamorgána – čtení v SK

serie deník dobrého detektíva

Detektivní příběh populárního slovenského spisovatele, který se stále drží v žebříčcích oblíbenosti na předních místech a to nejen u slovenských, ale i u našich českých čtenářů

Tento příběh začíná jarem roku 1987, hlavní postavou je detektiv Eduard Burger, neboli operativní pracovník odboru násilné kriminality, což bylo tehdejší oficiální označení pracovníků kriminálky. Vyšetřuje smrt mladé ženy, která byla nalezena v ranních hodinách na lavičce v parku.  Příběh pokračuje v roce 1989, kdy už je jasné,že se jedná o seriového vraha, který své oběti znásilňuje a rdousí, a který už má na svém kontě tři zavražděné ženy. A právě v tom okamžiku Burger přizve k vyšetřování kolegu Richarda Krause, jednu z hlavních postav všech Dánových knih…

Bouřlivý konec tohoto významného roku naší novodobé historie autor popisuje tak sugestivně, až se nejeden dříve narozený čtenář neubrání povzdechům a úsměvům, že přesně takhle to bylo, takhle si to všichni pamatujeme a tak jsme to opravdu prožívali my obyčejní lidé..ostatně to je typické pro všechny Dánovy knihy – totiž do detailů skvěle vykreslené prostředí na pozadí politických událostí a osobitý humor, na který se většina jeho čtenářů pokaždé znovu těší.

Zda se vůbec podaří vypátrat vraha, jakou měrou se na průběhu vyšetřování podílí Burger a jak se k případu postaví Kraus, to samozřejmě nebudu prozrazovat, ale vřele vám doporučuji,čtěte! Rozhodně nebudete zklamaní!

za recenzní výtisk velmi děkuji nakladatelství Slovart. Samozřejmě kniha je k dostání i v překladu do češtiny. Já osobně preferuji čtení ve slovenštině.

005_bg

Oficiální anotace nakladatele:

Třetí příběh z období detektivních začátků Richarda Krauze se odehrává v listopadu 1989. Richard Krauz pracuje na oddělení vražd už půldruhého roku, ale starší kolegové na něj stále hledí jako na kriminalistické ucho. Jeho učitel, starý detektiv Burger má na stole tři staré nevyřešené vraždy mladých žen, které vrah zardousil, sexuálně zneužil a jejich mrtvoly zanechal v městském parku na lavičce. Způsob provedení všech tří vražd napovídá, že se jedná o jednoho a téhož pachatele. Měsíc před revolucí dojde ke čtvrté vraždě a ta potvrdí Burgerovo varování, že vrah pokračuje dál. Bohužel je pozdě. Přijde revoluční listopad 1989 a společenské poměry se radikálně mění ze dne na den. Osudy lidí se setkávají a protínají na náměstí a v cinkotu klíčů zanikne osamělý výkřik, že jeden z nich je bezcitný surový vrah.