Kůzlátka míří do vašich poliček

Tak jo, asi už stárnu do dětských let. Někdo propadl severským autorům, někdo červené knihovně a někomu srdénko plesá, když zjistí, že vrahem není zahradník. Já začínám ujíždět na literatuře pro nejmenší. Možná mi měkne mozek tím, jak si tu celé dny žvatlám s naším Kamzíkem a dospělácká literatura nemá dostatečnou informační hustotu pro můj vyšitý úsudek do hranata.

Kůzlátka, kůzlátka..otevřete knížku opačně. Nerozumíte? No..to je jednoduché. Já miluji oboustranné věcičky. Takže když mi přišel email z nakladatelství Portál a já v recenzní nabídce uviděla oboustrannou knížku pro mou malou, volba byla jasná..Jihlavank…ale kuš. Vlastně jako první co mne zaujalo, byly ilustrace. Ty jsou teda jako fakt dost emzácké a boží. Kůzlátka sice trochu vypadají, jakoby žila na Marsu s Marťanem, ale to je právě ono. Je to jiné a jak všichni už dávno víte, já zbožňuji jiné knihy. Co tu tedy jiného všechno máme? Dokonalé obrázky a je to oboustranné. Z jedné strany jsou kůzlátka miloučká, hodná a poslušná, ale z druhé strany jsou to pěkní darebáci. Dvě knížky v jednom. A jak by řekl Horst..a to je vyplatí:-)

Velmi, ale velmi oceňuji tento nápad. Děti to budou milovat a vy si můžete vybrat, kterou verzi jim přečtete, podle toho, kterou jako výchovný materiál budete zrovna potřebovat. Naše malá zatím oceňuje jen ty obrázky, text jí moc smysl nedává, ale o to více věnuje času právě těm krásným ilustracím. A jak jsem poznala, že se jí knížka líbí? No…už je pěkně očetlá pusou, pomuchlaná a pořád se někde povaluje, jak mí malá pořád sebou někde tahá. Nám dospělákům text smysl dává.

kuzlatka-kuzlatka-217059_uk03

Neposlušná kůzlátka jsou takovou tou klasickou verzí, kdy po nich vlk chce, aby jim otevřela a on je sežral, pak mu kovář natahuje jazyk, aby měl hlas jako mamka koza. Konec si myslím, že je převzatý z Karkulky. Taky vlkovi rozpářou břicho a vyskáčou všichni ven a je tam studna. Ale původní konec si nějak nemohu vybavit. Ale poslušná kůzlátka. To je teda něco lidi. Koza chodí do práce a vlk na hodiny zpěvu. Pro dnešní děti to je moc dobře vymyšleno.To si musíte přečíst:-))

Celkově? Skvělý nápad s dvojí pohádkou, povedený text a skvostné ilustrace.

Ukázka knihy Kůzlátka

Autor: Rázusová-Martáková, Mária; Blažková, Jaroslava