Čtu ušima: Marie a Magdalény

Příběh tří generací žen..

tak toto vyprávění bylo opravdu zajímavé především tím, že se odehrávalo na pozadí tří různých politických poměrů. Magdaléna zažila nacismus, Libuše byla dítětem za tzv kolektivizace a ještě dospívala za okupace vojsky varšavské smlouvy  a Petra prožívala dětství v období tzv. normalizace. Nicméně příběh sám je především o tom, jak i přes všechna varování opakujeme chyby svých rodičů a jakou nezdolností se my ženy tváří v tvář všemu protivenství vyznačujeme.. A ještě něco se mi líbilo a sice že všechny tři ženy, ač bez otců svých dětí, uměly si vždy poradit, s jakýmsi vzdorem a hlavně bez lítosti žily a dokázaly svůj život opravdu prožít naplno.

Nápad vyprávět příběh každé ze tří žen jinou interpretkou mne naprosto nadchl! Poklona panu režisérovi Michalu Burešovi! Jednotlivé části tím získaly na zajímavosti, staly se přehlednějšími a nesplývaly ani ve chvíli, kdy jsem musela přerušit poslech a vrátit se k audioknize později….A ačkoli Tereza Bebarová nepatří k mým oblíbenkyním, a tudíž jsem se trochu obávala, zda to na mne nebude působit rušivě, překvapivě četla velice pěkně a dokonce bych řekla, že zvolená postava k ní i pasovala. O paní Zawadské netřeba hovořit, ta je mistryní ve svém oboru a skvělá vždy. Mám ráda její zabarvení hlasu a patří k mým oblíbeným interpretkám. Ovšem pro mne naprosto neznámá Lucie Pernetová byla dokonce tak dobrá, že mne nenechala polevit v pozornosti a působivou tečkou uzavřela celé vyprávění. Hudba atmosféru pěkně dokreslovala a byla vybrána opravdu dobře, nerušila poslech a někde dokonce dala člověku možnost na chvilku vydechnout..Pokud jde o zvuk jako takový, mám pocit že u Onehotbook už je čistý poslech jaksi samozřejmostí.

A pár slov na závěr. Tato kniha patří k těm, které bych se přečíst asi neodhodlala, ale díky jejímu audio provedení jsem se seznámila s pro mne novou autorkou a jedním pěkným příběhem, a to je myslím na audioknihách obecně velmi významné!

Vůbec mám po svých zkušenostech s nakladatelstvím stále sílící pocit,že vybírají opravdu kvalitní literaturu, věnují velkou pozornost výběru interpretů a v tom mají dalo by se říci opravdu šťastnou ruku, výtvarné zpracování obalů mně pokaždé doslova nadchne a celkově mají vysokou úroveň. Děkuji jim za to! A také samozřejmě velký dík za recenzní CD.

20747808_1667946979912993_449943320_o

20793655_1667946716579686_1123849618_o

Magdaléna, Libuše, Eva… jedna rodová linie a stejný osud: všechny vyrůstají bez otce. Magdaléna zažila nacistickou okupaci, Libušino dětství, rámované kolektivizací, končí za okupace vojsky Varšavské smlouvy, Eva je dítětem normalizace. A jedna po druhé svým osobitým způsobem vypráví o lásce, o naději, o světle v temnotách a o vnitřním zdroji síly, která každé z nich umožní nést hlavu vztyčenou navzdory nepřízni osudu i historie. A jedna po druhé vypráví i o Marii, jejich matce, babičce a prababičce, která jako archetypální ženské božstvo onu sílu opatruje a šíří. Autorka prostřednictvím svých hrdinek vystavěla pevným, a přitom křehkým, průzračným a zpěvným stylem příběh jedné rodiny, navzdory tragickým okolnostem velmi prostý, navzdory velké historii velmi všední a navzdory obyčejnosti velmi silný.

Formát: 1 x CD mp3
Délka nahrávky: 6 hodin 27 minut

Ukázka: