Moje uši umí číst: Muž jménem Ove

Hned na úvod musím poděkovat za obrovskou vstřícnost slečny Šárky z Onehotbook, která byla neskutečně hodná a poskytla mi k recenzi tuto poměrně neaktuální stařešinku a já si jí hned na místě mohla nechat podškrábnout panem Vlasákem:-) Ještě jednou moc děkuji. (Ještě mi pořád chybí Babička XD)

Je tu zde snad ještě někdo, kdo by neznal příběh nerudného dědka? Pokud se zde nějaký takový jedinec vyskytuje, odkážu ho na naší hranatou recenzi papírové verze.

Muž jménem Ove – recenze papírové verze

21191951_10212130855684656_3212090706482732466_n

Pan Jan Vlasák – mám ráda jeho klidný, zvučný a nevtíravý hlas. Ovemu seděl jek poklice na hrnec. Myslím, že lepší výběr „přečítače“ Ove dostat nemohl. Krásně vyjádřil rozpoložení každé postavy v knize. Nejen Oveho. Byl přesvědčivý v každém nádechu, intonoval každé písmenko (ne, netuším, zda to jde, nebo to dává smysl, ale prostě to tak bylo), prožíval každou tečku na konci věty, donutil slova roztáhnout křídla a vznést se po místnosti. íPan Jan Vlasák se stal Ovem, Ove se stal panem Vlasákem. A tak to má prostě být.

Já mám knihy Backmana hrozně moc ráda a klidně si je přečtu očima i ušima a posléze se podívám na filmové zpracování. Klidně v jednom týdnu. Jsem proto tedy moc ráda, že vydavatelství OneHotBook mému oblíbenci pokaždé věnuje 351 procent a vznikne dokonalá audiokniha.

Co mám ovšem zase za problém je hudební vsuvka mezi kapitolami. A víte proč s ní mám problém? Protože si jí zase nepamatuju. S tím bojuji tedy skoro u každé audioknihy. Jsou pouze vyjímky, kdy si to pamatuji i s odstupem času. Většinou po doposlechnutí knihy tóny z audioknihy vyletí uchem ven, pokud se tam náhodou vůbec dostanou. Nejspíše to bude tím, že při poslechu šiji a napínám přes hluk strojů uši na mluvené slovo, abych pořádně vše slyšela a pobrala a jakmile se ozve první tón vsuvky, uši vypínám a dávám jim na pár vteřin oraz.

Moc se mi líbí, že je zachován obal knihy. Já obdivuji většinou ty přebaly na audioknihy, kde je herec naaranžován do původního obalu knihy, ale tady by to nemělo smysl, stejně by k nám pan Vlasák stál zády.

Já ještě jednou děkuji za recenzní výlisek a ústupek, že jsem mohla získat audioknihu né zrovna řazenou mezi novinky:-)

21106334_10212130855324647_225580651489397531_n

O lásce, pořádném nářadí a o tom, proč je důležité jezdit saabem.

Toho starého protivu určitě znáte – všechno ví a umí nejlépe, nesmyslně škudlí, chová se jako samozvaný strážce pořádku v nejbližším okolí a neustále otravuje se zbytečnostmi, protože mu „jde o princip“. Jenže s Ovem život pěkně zametl. Teď je mu 59 let, před několika roky ho vystřídali na pozici předsedy družstva vlastníků, nedávno mu zemřela žena a v práci ho poslali do penze. Copak se lze divit, že chce po svém okolí už jen klid na efektivně provedenou sebevraždu? Ve světě, kde lidé střídají značky aut a nedovedou si nic opravit vlastníma rukama, už pro něj stejně není místo. Ale jeho noví sousedi, kteří místo pozdravu nešikovně nabourají do Oveho poštovní schránky, a vlezlý toulavý kocour, který mu pořád courá po zahradě, to ne a ne pochopit… Audiokniha v podání výtečného Jana Vlasáka vypráví o přátelství, které dokáže vrátit chuť do života, i když se mohlo zdát, že ztratil smysl. Někdo ty mameluky přece musí naučit, jak se správně řídí a co to je pořádné auto!

Formát: 1 x CD mp3
Délka nahrávky: 8 hodin 46 minut