Prostě Knížka

A jak se ta kniha vlastně jmenuje? Je to Knížka. Prostě Knížka. Výstižněji to ani nejde.

Knížka je určena pro malé čtenáře. Možná spíše nečtenáře. Ona písmenek moc nemá a ty co má, tak ty si čtu já a říkám naší malé, co má dělat. Ona ta Knížka si žije vlastním životem. Spíše tedy puntíky v ní. Nesmíte s ní moc třepat, nebo utečou. Nechápete?

9788073678388_05

Knížka je interaktivní. Né tak, že by na vás vydávala nějaké zvuky či se sama hýbala. To rozhodně ne. Ale umí nechat zmizet puntíky, umí je znásobit a zase odečíst. Dokáže puntíky rozházet a zase si je uspořádat. Naší malou ale nejvíc baví foukací ovládání knihy. Asi si teď říkáte, proč by se mělo na knížku foukat. Ale má to naprosto stejný důvod, jako to, že s ní budete třepat, naklánět, otáčet nebo na ní ťukat. Čichače knih asi už všichni znají, ale o foukačích určitě čtete poprvé. Doma jsme foukači a jsme na to pyšní.:-)

Vlastně přemýšlím, zda je to kniha na hraní a nebo jestli je to hra, která se cítí býti knihou. Nejspíše je to obojí. A je to to skvělé. I pro tak malé děti, jako je naše malá. Neumí číst (pár let ještě ani umět nebude), takže jí těch pár písmenek přečtu sama a ona pak dělá podle návodu Ťuk ťuk ťuk a nebo fůů fůů fůů. Dokážeme nad knihou sedět opravdu velice dlouho.

Na této knížečce je krásně vidět, že v jedknizkanoduchosti je krása. Ideální pro malé děti. Je až neuvěřitelné, jak pár puntíků dokáže udržet pozornost dítka.  Jsem opravdu ráda, že jí doma máme. Už má sice to nejlepší období za sebou, stejně jako Kůzlátka, ale velice mě těší, jak knihy dcerka stále očítá. Co na tom, že občas pusou.:-)

Takže děkuji nakladatelství Portál převelice, že vydává moc pěkné knihy pro děti. Obzvláště paní Bařtipánové, která mi na Světě knih 2016 Knížku doporučila:-)

Knížka je knížka, která vám na každé stránce poví, co s ní máte udělat. A pokud ji poslechnete, pochopíte, že máte v ruce opravdu neobyčejnou knížku. Stačí jí zatřást, někde poklepat, jinde fouknout do barevných puntíků a začnou se dít překvapivé věci… Knížka přirozeně rozvíjí pozornost, orientaci na ploše, číselné představy a zrakové vnímání předškolních dětí, připravuje pro čtení a psaní, ale rozhýbá, potěší a rozesměje i dospělé. Knížku ve svých knihovnách ocení rodiče předškoláků, pedagogové předškolních zařízení a speciální pedagogové.

Hervé Tullet je francouzský výtvarník, ilustrátor, autor několika bestsellerů v oblasti knih rozvíjejících dětskou kreativitu.

Autor:Tullet,Hervé
Překladatel: Filová,Simona;Král,Robin