Příšerné Příběhy Vánoční

Před chvílí jsem dočetla své první Příšerné Příběhy a ještě ke všemu ve špatnou roční dobu. Dost možná budou i poslední. Ne snad proto, že bych si myslela, že je kniha napsaná špatně. Spíše pro to, že opravdu dostály svému jménu. Skutečně jsou „příšerné“, přesněji příšerně děsivé. Ale abych to vzala postupně.

Kniha sama o sobě přitáhne oči čtenáře už jen svým obalem. Je poměrně zajímavé, že Příšerné příběhy vánoční vyšly  ve Velké Británii pouze ve formě e-knihy, ale u nás získali nejen tradiční papírovou podobu, ale navíc byly obohaceny velmi výmluvnými ilustracemi Lucie Strakové. Pod papírovým obalem se skrývají jednoduché černé desky a pouze na hřbetě jest bílým písmem vyveden název a jméno autora.

Podle informací uvedených přímo na posledních stranách je kniha určena čtenářům od 10 let. Předpokládám, že i to je důvodem poměrně velkého písma.

Dílko obsahuje 7 krátkých příběhů, které jsou všechny do jednoho zasazeny do období Vánoc. A každý z nich je řádně strašidelný. Nedovedu si představit, že bych je v deseti letech četla a po dalších pár nocí spala bez nočních můr.

Zajímavé je, že povídky se neodehrávají v moderní době, takže dýchánky a plesy bohaté společnosti, na druhé straně i chudý poddaný lid a služebnictvo. Tohle všechno dohromady dává slušný základ pro temnou atmosféru.

Přestože anotace tvrdí, že v příbězích je potrestáno zlé a zlomyslné chování, musím říci, že můj pocit pro spravedlnost by s tímto tvrzením tak úplně nesouhlasil. Temný osud potkal i postavy, které si dle mého mínění tak hrozný úděl nezasloužily. Rozhodně ne tak krutý osud. Nikdo z lidí není úplně dokonalý. Každý z nás má občas myšlenky, které nepatří zrovna k těm nejlepším. Ale jsme lidé a to už k nám tak nějak patří. Moc by mě zajímalo, zda to tak cítím pouze já nebo nás je takových víc.

Jak už jsem zmínila výše, tak Příšerné Povídky Vánoční skutečně dostály svému jménu. Pro milovníky děsivých příběhů jsou to pravé a nezáleží na tom, jestli vám je 10 nebo 50 let. Mě už deset rozhodně není, náct už pár roků taky ne a vůbec mi nebylo dobře po těle. Takže se nezalekněte onoho věkového doporučení a hurá do toho. A pokud budete chtít, neváhejte se podělit o svou zkušenost s Příšernými Příběhy i s námi.

Praskající oheň v krbu, plíživé kroky křupající ve sněhu a doslova mrazivé tušení hrůzy. Ano, opět jsou tu tolik oblíbené Příšerné příběhy britského autora Chrise Priestleyho, kterého při návštěvě Prahy u příležitosti vydání českých překladů jeho knih město natolik nadchlo, že uvažuje umístit sem děj některého ze svých dalších děl. V sedmi příbězích prodchnutých tajuplnou, strašidelnou atmosférou čeká na čtenáře spousta geniálně nečekaných zvratů a samozřejmě nezbytné, hrůzu nahánějící poučení, že není radno porušovat pravidla ani psané či nepsané zákony a že zlé, zlomyslné chování je po zásluze potrestáno.

Autor: Chris Priestley

Název: Příšerné příběhy vánoční

Vydavatel: Argo