Moje uši umí číst: Co mě naučil tučňák

Hned na úvod zde máte odkaz na ukázku knihy: Ukázka knihy

Jestli potřebujete mít na tváři úsměv a nevíte, jak si ho vykouzlit, tučňák vás to naučí. To je přesně to, co naučil mě. Přiblble se usmívat. Né proto, že by kniha byla nějak závratně humorná a já se popadala smíchy za břicho. To ne. Není extra vtipná. Je extra milá. Je tak milá, že ústa v mírném úsměvu budete mít celých šest a půl hodiny. Přesně tak dlouho vám bude Kryštof Hádek příběh o tučňáku předčítat. A předčítá ho skvěle. To se mu musí nechat. Ze začátku jsem se trochu bála toho, jak poberu ten přemiloučký styl čtení až do konce knihy, ale asi po pěti minutách poslechu jsem si uvědomila, že ono to ani jinak číst nejde. Hádek prostě ke knize sedl jako poklice na hrnec. hadek

Příběh vás zavede nejen do Argentiny, poučí vás o politice, dějinách, ale i o tom, jak se máte o tučňáka starat a jak se má správně očistit od ropy a co má nejraději k večeři. Příběh není napínavý, nemá pořádný děj, není tam nic převratného, nic důležitého. Jen prostě plyne. A vy plynete s ním. Vyrelaxujete se a odfajfknete si další přečtenou knihu. A nezapomenete na ní. Jestli máte už dost severských krimi, kečupáků, vražd, hororů, psychodramat či „on bohatý, ona chudá“ sáhněte po této knize. Na uvolnění, uklidnění a posezení u šálku čaje je perfektní. Třeba nakonec i vy budete chtít jít hledat tučňáky a budete se chtít tuňákem stát, jako já. Tímhle tučňákem bych chtěla být. Tom Michell je malý kouzelník s velkým darem vyprávění. A já vyprávění miluji.

Mike Thompson Photographed at The Dodman and Hemmick Beach, Cornwall
Mike Thompson
Photographed at The Dodman and Hemmick Beach, Cornwall

Víte, jak moc dobře se mi šilo při poslechu této knihy? S úsměvem to šlo opravdu jedna radost. Dokonce nebylo žádné párání, žádné křiví stehy, žádné zádrhele..

Onehotbook je ve své tvorbě audioknih asi nepřekonatelný. A s každou plackou, kterou si poslechnu jsem o tom čím dál tím přesvědčenější. Výběr předčítačů je téměř vždy bezchybný, výběr knih taktéž. Zvuk je čistý, bez chybek a takové ty melodie mezi kapitolami vždycky nějak trefí, vymyslí a dodají knize šmrnc. Tady dokonale. A pak jejich obaly, ty mě baví hrozně moc. Je na nich vidět, že svou práci dělají s láskou, poctivě a nikde nic neošulí.

Díky OneHotBooku za další skvělý ušní zážitek:-)