Chlapec, který rozdával sny

large

Rok vydání: 2015
Vydal: Euromedia Group – Knižní klub

V originále „La Gang dei Sogni“

New York, 1909. Zaoceánským parníkem přijíždí z Itálie mladá matka s malým synkem, aby si v Americe splnili svůj sen o lepším životě. Jejich naděje však záhy utrpí velkou trhlinu, neboť ve zbídačelém ghettu v newyorské čtvrti, kde se ocitnou spolu s dalšími přistěhovalci z celého světa, diktují pravidla brutální gangsteři a jejich poskokové. Pokud tu chce člověk přežít, nesmí měnit zavedená pravidla. Ledaže by měl charisma a neuvěřitelný dar fantazie.

Recenze:

Knihu jsem si vyžádala jako vánoční dárek a hrozně moc jsem se na ní těšila. A stejně tak, jak jsem se na ní dlouho těšila, tak jsem jí dlouho četla. Hned na první stránce jsem pocítila vzrušení z každého slova, které mě nutilo číst a číst a číst…a nakonec, po třech kapitolách jsem se ke čtení musela nutit. Každá kapitola byla věnována jedné z hlavních postav, jinému časovému úseku v jejich životě a kolikrát jsem se ztratila s musela se zpět podívat, jaké rok se valstně píše a o kom to vlastně je. Myslela jsem, že knihu odložím a ve výsledku jsem ráda, že jsem to neudělala. V půlce knihy nastal zlom a příběh mě znova vtáhl se stejnou intenzitou, jako když jsem poprvé knihu otevřela. Příběh Christmase je neuvěřitelný, jeho drzost a fantazie obdivuhodná. Autor si dal velkou práci s popisem vnitřních pocitů postav a to jim propůjčilo živost. Měla jsem pocit, jakoby každá z postav měla být součástí mého života. Jakoby opravtu existovali i mimo jim vyhrazeným místem na papíře. Poprvé mi nevadilo, že konečné osudy hrdinů byly dost předvídatelné a jen jsem doufala, že se nepletu. S odstupem pár dní od přečtení knihy mám ovšem pocit, že kniha je pěkným příkladem, že americký sen se může splnit, když člověk opravdu chce. Né, že bych to nikomu nepřála, ale příjde mi to lehce jako klišé. Vytknout knize musím i přílišné zaujetí erotickým popisem, který mi občas dost vadil a přemýšlela jsem, zda to tam opravdu musí být a myslím si, že trocha „osekání“ by tomu neuškodila.

Každopádně autor mě přesvědčil o svých kvalitách a velkým umu vyprávět příběhy s neuvěřitelným popisem. Skvělá kombinace, kterou u dnešních autorů ve většině případech postrádám. Už se těším na jeho další knihu, kterou mám v knihovně nachystánu. Dívka, která se dotkla nebe.